L’Ajuntament engega el segon procés de pressupostos participatius aquest mes de setembre

L’Ajuntament de Vandellòs i l’Hospitalet de l’Infant ha tornat a posar en marxa, per segon any consecutiu, el procés de pressupostos participatius, un mecanisme de participació i gestió del municipi mitjançant el qual la ciutadania podrà proposar i decidir a què es destinarà una part dels recursos municipals: 200.000 euros del pressupost d’inversions de l’any 2018.

 

Com l’any passat, amb aquest procés, el consistori  preveu que es decideixin com a mínim dues inversions diferents i que cada inversió tingui un import màxim de 100.000 euros. L’objectiu és que els projectes resultants estiguin equilibrats entre els nuclis de població d’interior (Vandellòs, Masriudoms i Masboquera) i els de la costa (l’Hospitalet de l’Infant i l’Almadrava).

 

Perquè aquest procés sigui un canal més efectiu de democràcia participativa, l’Ajuntament introduirà enguany algunes millores, per tal que la informació arribi a tota la població i hi prengui part el màxim nombre de ciutadans possible. Com a novetat principal, s’introduirà la possibilitat de votar les propostes via Internet, a través de la pàgina web municipal www.vandellos-hospitalet.cat (qui ho prefereixi podrà continuar votant de manera presencial a les oficines municipals d’atenció ciutadana). A més, a la sessió de presentació dels Pressupostos Participatius, prevista per al 18 de setembre (a les 19h, a la Casa de la Vila de l’Hospitalet de l’Infant; i a les 20.30h a Ca la Torre de Vandellòs), s’explicaran les novetats d’aquesta edició i els assistents podran elaborar conjuntament propostes d’inversió amb el suport de tècnics. Una altra de les novetats és que a les sessions de debat, del 16 i 17 d’octubre,  els assistents podran prioritzar les propostes que s’hauran recollit, de manera que serà la pròpia ciutadania la que decideixi quines passen a la fase de validació.

 

En una primera fase, del 19 de setembre al 2 d’octubre, qualsevol persona vinculada al municipi podrà presentar tres propostes d’inversió que consideri necessàries, tot tenint en compte que hauran de fer referència a inversions que afectin a les competències municipals, que el cost de cadascuna s’ajusti a un pressupost màxim de 100.000 euros i que es puguin concretar i avaluar econòmicament. Hauran de ser propostes viables tècnicament i sostenibles en el temps, que siguin d’interès general i de gaudi per a tota la població. Les propostes es podran presentar bé presencialment (a les oficines municipals d’atenció ciutadana) o via Internet (a través de la pàgina web municipal: www.vandellos-hospitalet.cat). S’inclouran també en el recull final de propostes rebudes, les que s’hagin elaborat durant la sessió de presentació. 

 

Posteriorment, s’organitzaran les sessions de debat, els dies16 i 17 d’octubre, per tal de presentar el llistat de propostes recollides i oferir l’oportunitat d’afegir-hi les consideracions que es creguin oportunes. Com a novetat d’enguany, les sessions de debat estan pensades per tal que els assistents puguin prioritzar les propostes que s’hauran recollit i seleccionar-ne un nombre determinat, que seran les que finalment passaran a ser valorades tècnicament i econòmicament pels tècnics municipals.

 

Les propostes validades es portaran a votació. Del 20 al 27 de novembre, totes les persones empadronades al municipi, de 16 anys o més, podran votar un màxim de tres propostes. El 30 de novembre es presentaran públicament les propostes guanyadores així com els resultats obtinguts durant tot el procés.

 

Els canals d’informació de tot el procés de participació seran el web municipal i les xarxes socials on és present l’Ajuntament (Facebook i Twitter), a més dels mitjans de comunicació municipals (Televisió de Vandellòs i Ràdio l’Hospitalet de l’Infant).

 

Per al disseny general i coordinació del procés, el consistori compta novament amb el suport del gabinet Ceres, dedicat a la participació ciutadana i a la investigació sociològica i de mercats.