Les oficines de turisme de Vandellòs i l’Hospitalet de l’Infant han atès gairebé 20.000 consultes aquest estiu

Imatge del punt d'informació del passeig marítim

Durant els mesos de juny, juliol, agost i setembre (fins al dia 17), les oficines de Turisme de Vandellòs i l’Hospitalet de l’Infant han atès un total de 19.286 consultes, un 7% menys que durant el mateix període de l’any passat. Tot i això, es manté, en línies generals, el canvi de tendència a l’alça que es va registrar l’estiu de 2016, quan el nombre de consultes es va incrementar un 45%, en passar de les 14.000 del 2015 a les 20.517.

 

La majoria d’aquestes consultes (9.422) es van concentrar el mes d’agost i van tenir lloc a l’Oficina de Turisme de Cal Forn (12.468). L’altre punt d’informació que més visitants va atendre és el del passeig marítim (4.807); mentre que el punt d’informació del port esportiu en va rebre 2.011.

 

Pel que fa a la procedència de les persones que van acudir a les oficines: el 61% són de diversos punts d’Espanya (enfront del 52% de l’any passat); i el 39%, de l’estranger. Els visitants estatals són catalans (48%, enfront del 41,9% de 2017)) i aragonesos (25%) i, en menor mesura, bascos (5,3%) i navarresos (4,1%), sobretot. Entre els visitants estrangers, la majoria són francesos (un 68%). La resta prové, principalment, de països com Alemanya (9%), Regne Unit (5%) i Holanda (4,7%).

 

Respecte el tipus d’allotjament triat pels visitants, la majoria estaven en apartaments de lloguer (39,7%) o bé tenen una segona residència al municipi (18,8%). El 10,4% estaven allotjats en altres municipis; el 9,9% en hotels; el 8,8% en càmpings i el 3,9%, en casa d’amics o familiars. El que més interès va despertar entre els visitants que es van apropar a les oficines de Turisme va ser les festes i activitats organitzades al municipi, seguit de la demanda de plànols i d’informació sobre establiments.

 

La regidora de Turisme, Elidia López, ha assegurat que tindrà en compte aquesta informació a l’hora de planificar les properes accions de promoció del municipi.