S’obre l’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor

OMIC

 

L'Oficina de Consum del Baix Camp  ha iniciat aquest dijous 11 de maig el servei itinerant d'atenció presencial al consumidor en el municipi de Vandellòs i l'Hospitalet de l'Infant. 

Aquest servei descentralitzat permetrà cobrir les necessitats en consum de les empreses i els consumidors del municipi, que demandauna atenció personalitzada, ja que té dificultats de desplaçar-se a la seu de l'Oficina Comarcal (Pl. de la Patacada, 1 Reus).

Per aquest motiu, un tècnic de consum es dirigirà al municipi, un cop al mes, per tal de familiaritzar-se amb els consumidors i donar resposta a les seves demandes.

 

Les funcions que desenvoluparà el servei itinerant d'atenció al consumidor són les següents:

 

  • - Assessorar i informar els consumidors dels seus drets i deures. Derivar-los al departament corresponent en cas de no existir competència en l'àmbit de Consum.
  • - Atendre i tramitar les consultes, queixes, reclamacions i denúncies que siguin presentades.
  •  - Realitzar les mediacions corresponents amb les empreses reclamades per assolir l'acord entre les parts i resoldre les controvèrsies.
  • - Iniciar el procediment arbitral en cas de no assolir l'acord en el procediment de mediació.
  •  

 

Cal tenir en compte que l'atenció al consumidor en aquests municipi es farà mensualment. En concret, el primer dijous de cada mes, de les 12 a les 14h, a la 1a planta de la Casa de la Vila de l'Hospitalet de l'Infant.  Les persones interessades a utilitzar aquest servei poden demanar cita prèvia, trucant al telèfon 977 823 313.